هنوز زندگی

فروغ میگه: آه ای زندگی! منم که هنوز با همه پوچی از تو سرشارم...

هنوز زندگی

فروغ میگه: آه ای زندگی! منم که هنوز با همه پوچی از تو سرشارم...

چقدر سخت بود

به نظرم بعد از کار تو معدن زغال سنگ، رتبه ی سخت ترین کار تعلق می گیره به تصمیم گیری در مورد این که میخوای  ملاقات اولت، به ملاقاتهای دوم و سوم و بعدی برسه آیا؟ وای نگم براتون از بعدش:/ قشنگ حال مادر بگریدی داره که مگو و مپرس. بعدش چیه؟ اینه که تصمیم بگیری همه چی تو همون ملاقات اول تموم بشه و اینو به طرف بگی. طرفتم خیلی نایس و مودب باشه. 

باور کنین امروز دور از جون شما، جون کندم تا یه پیام درست و درمون خداحافظی بنویسم. درست و درمون یعنی این که در کمال احترام و بدون هیچ کلمه ای که بار منفی داشته باشه، بگم که به درد هم نمیخوریم. 

اما خب گفتم بالاخره و بعدشم یه نفس راحتی کشیدم:/ الانم نمیدونم چرا بهش گفتم نه. اما هیچی هم نبود که بگم آره. یعنی ذهن لامصب من هنوز دنبال یه چیزیه که طرفو برام ویژه کنه. حالا ظاهرش، پولش، هوشش، شغلش و ... یه چیزی باشه که من بگم واو واو:)

 این که کارمند بود، تو ذوقم میزد.حالا درسته کارمند یه جای خوبی بود، اما همین که کارمند بود خیلی معمولیش می کرد برام. یا این که حس کردم تو واکنش نشون دادن به حرفام ، اونقدرا باهوش نیست. یکی نیست،بهم بگه مگه قراره باهم داروی فوری سرطان خونو کشف کنین که اینقدر دنبال هوش و اینایی:/

لااقل اگه قد بلند و هیکل ورزشیی هم داشت، یه تیک لیست ذهنم میخورد. وضع مالیش از من بهتر بود واقعا، اما خب هنوز خیلی معمولی به حساب میومد. یا حتی اگه دانشگاهایی که درس خونده بود ، جزو دانشگاه خوبا بودن، ذهن پرفکشنیست من یه التیامی پیدا می کرد. 

حالا نکته چیه؟ نکته اینه که من هم همسر سابق و هم دی لوییسو با این معیارام انتخاب کردم و خب نتیجه هم معلومه:/ اما بازم نوبت به گزینش میرسه، همون الگو رو تکرار می کنم. بوی خوبی ازش نمی شنوم. 


نظرات 5 + ارسال نظر
آذرخش شنبه 28 مرداد 1402 ساعت 22:05 https://ashoobam.blogfa.com

درود
تمام گزینه هایی رو که برشمردید اوکی
اما از تو این جماعت عشق در نمیاد!
اینو از این جهت عرض میکنم که بواسطه ی شغلم با شرکت ها و کارخونه های بزرگ و مهمی قرارداد همکاری داشتم و دارم با همه تیپ آدمی برخورد داشتم اما متاسفانه افرادی که شما در جستجوشون هستید نود و پنج درصد متاسفانه در قید و بند اخلاق و خانواده نیستند و در اعماق ذهنشون همه انسانها رو با پول خرید و فروش میکنند البته هستند انگشت شمار افرادی که با وجود ثروت داشتن انسان شریفی هستند و به اخلاق وفادار. اما خیلی خیلی کمه ... افراد ثروتمند بزرگترین ضعفشون اینه که در برابر انسانی که علم و دانش خاصی داره هیچ حرفی برای گفتن ندارند. در برابر علم و دانش یک شخص کاملا حقیر جلوه میکنند. سالها پیش قرارداد پشتیبانی و امنیت شبکه های کامپیوتری یک کارخانه معروف تولید تن ماهی رو در اختیار داشتم سه سهامدار داشت که وضع مالی هر کدوم توپ توپ حتی یکی از سهامدارانش سرمایه گذار و تهیه کننده فصل سوم قلب یخی با بازی مهران مدیری و هدیه تهرانی بود حتی ماشین
X6 BMW زیر پای مهران مدیری که در کل سریال ازش استفاده کرد متعلق به همون تهیه کننده و سهامدار دوم شرکت تن ماهی ... بود یک قمار باز تام که شبانه روز پای بساط و قمار بود توی اون شرکت با هر کسی هر جور که میخواستند رفتار میکردند از فریاد و ناسزا گرفته تا تحقیر و لاس زدن و دستمالی کردن ایکس و ایگرگ ... با تنها کسی که مجبور بودند محترمانه برخورد کنند فقط من بودم اونم بواسطه علم و دانش خاصم که در تخصص افراد بسیار بسیار کمی است چه در ایران چه خارج کشور چون چندین تخصص رو باید کامل آموخته باشی و بهشون تسلط کامل داشته باشی تا اونها رو ترکیب کنی که بتونی امنیت سرورها و شبکه ها رو برقرار کنی کسانی که فکر میکردند خیلی آدم گنده ای هستند و به همه امر و نهی میکردند در برابر دانش من حقیر بودند و کاری از دستشون ساخته نبود و این موضوع خیلی باعث غرور و خوشحالی من بود که ثروت در برابر علم و دانش کاملا تسلیم و حقیره! کسی که به اونها میتونست دیکته کنه که چه کاری بکنند و چه کاری نکنند من بودم و اونها ناچار به قبولش بودند بدون کوچکترین اعتراض یا حرف اضافه ای. اینا رو نگفتم که از خودم تعریف بکنم هدف این بود که بگم افراد ثروتمند وقتی به بطن زندگیشون نفوذ کنید پر از بی اخلاقی های گوناگونه.هر کسی جنبه ثروت رو نداره ثروت انسان رو از یاد خیلی چیزها غافل میکنه. من خودم افرادی که از جایگاه علمی بالایی برخوردار هستند رو برای معاشرت به ادم های ثروتمند ترجیح میدم. درسته بی پولی الان بدبختی میاره اما خوشبختی هم هرگز نمیاره. هیچ چیز در زندگی زیباتر از این نیست که وقتی به چشمای معشوقت خیره میشی اونقدر عشق و دوست داشتن در چشمانش ببینی که یقین حاصل کنی اگر حتی سالها از هم به دور زندگی کنید جز عشق شما عشقی در قلبش جای نخواهد گرفت و این بالاترین و دلچسب ترین اطمینان و آرامشی است که یک‌زن یا مرد میتونه در زندگی زناشوییش به اون دست پیدا کنه.
پیروز و برقرار باشید.

واقعا ممنونم که این همه وقت میذارین و نظرتونو می نویسین. خیلی برام ارزشمنده.
با بخش اعظمی از حرفاتون کاملا موافقم. آدمیزاد موجود عجیبیه در کل.

سمیرا شنبه 28 مرداد 1402 ساعت 21:15

خوشم میاد بامزه برامون تعریف میکنی معمولی بودن خودش نعمت بزرگیه عزیزم، مگه میخواییم به قول خودت داروی سرطانو کشف کنیم ولی خب باید به دلت بشینه وقتی به دلت ننشسته، خودت رو بابتش به نظرم سرزنش نکن

قربونت بشممم که بامزه میخونی
والا مشکل اینجاست سمیراجون که من اصلا دلم انگار صندلیاشو جمع کرده جایی واسه نشستن نذاشته دیگه

ترانه شنبه 28 مرداد 1402 ساعت 18:38

نسیم جان این تصمیم گیری در اثر تمرین راحت تر میشه !
فکر کنم اگر برات دافعه ای نداشته باشه و با معیارهایی که توی ذهنت داری جور هست ، میشه روی دیت دوم برنامه ریزی کرد.
من بعضی ها رو توی هم دقیقه اول میدونم که جوابم نه هست.
بعضی ها رو بعد از وسطهای دیت اول.
بعضی ها رو که مطمئن نیستم دوباره میبینم.

ممنونم ترانه جان
در مجموع واقعا این بار کار طاقت فرسایی بود برام . حالا من که ترجیحم تنهاییه ولی دیدین دوباره فردا اومدم و یه داستان جدید علم کردم

نرگس شنبه 28 مرداد 1402 ساعت 14:11

راستش کاملا درک میکنم و اصلا برام عجیب نیست. معلومه توی سن و سال ما دیگه وقت اینه کسی رو قبول کنیم که به جای خوبی رسیده باشه، حالا از جهت مالی،اخلاقی، حرفه ای، فیزیکی و... یه مرد معمولی اگر اول راه باشه جای پیشرفت داره ولی توی نزدیکهای۴۰ سالگی خیلی پیشرفت جدی نمیکنه دیگه. البته در مورد خانمها من دیدم که توی این سن هم پیشرفتهای خوبی میکنن ولی در مورد آقایون ندیدم و نشنیدم.

نرگس جان خیلی نکته ی مهمیو گفتی . دیگه یه آدم چهل ساله باید به یه نقطه ی قابل قبولی تو زندگیش رسیده باشه

رضوان شنبه 28 مرداد 1402 ساعت 10:33 http://nachagh.blogsky.com

سلام« هنوز زندگی »جان!
اگر به ما نگفته بودند «خود کرده را تدبیر نیست»/یا اگر نخوانده بودیم از سعدی :«چندین چراغ دارد و بیراهه می رود، بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش»راحت اینو قبول می کردیم و پا لرز اش هم می ایستادیم و نوبت به بعدی هم میدادیم.
پیام های مکرر و پشت سر هم ذهنی می گوید و می گوید و آخر سر هم ضرب المثل معروف آخرین میخ را می کوبد :«خوشبخت کسی که خر ندارد ،از کاه و جو اش خبر ندارد»

سلام به روی ماهتون
چی بگم واقعا. هیچی واسه گفتن نمیمونه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد